17. heinäkuuta 2012

Sekä minulle että aviomiehelleni on ollut yhteisen taipaleemme ensiaskeleista lähtien selvää, että haluamme perustaa perheen nuorina. Nuorena ollaan hedelmällisimmässä iässä eivätkä voimat ole loppuneet iän painaessa hartioita alaspäin vaan on energiaa viettää aikaakin niiden lapsien kanssa.

Mikä sitten on paras aika perustaa perhe? Mielestäni tällaista aikaa ei ole olemassakaan.


Olen parikymppinen nuori aikuinen, minkä vuoksi olenkin saanut epäsuotuisaa huomiota äitiydestäni. Meistä molemmista tuntuu käsittämättömältä, että nuorena pitäisi viettää aikansa yökerhoissa viikonlopusta toiseen. Käsitys siitä, että nuorena mennään kovaa, on mielestäni aivan liian yleinen.

Se, että olemme nuorena löytäneet tien, mitä pitkin haluamme kulkea, on vaikea ymmärtää. Ymmärtämättömyys sekä mahdollisesti kateellisuus taas lisäävät arvostelua. Tulisi muistaa, että kaikista tärkeintä on, että tekemämme ratkaisut tuntuvat sinusta itsestäsi oikeilta.

Olen vuosia haaveillut omasta kodista sekä lapsista - viimein olen saanut sen, mistä olen unelmoinut. Lyhyen äitiysurani aikana olen saanut huomata ettei äitinä oleminen ole aina yhtä helppoa kuin sen kuvittelisi olevan, mutta minä olen ottanut haasteen vastaan enkä päivääkään vaihtaisi pois.

Tervetuloa seuraamaan erilaisen nuoren aikuisen blogia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti