28. heinäkuuta 2012

Synnytettyäni olen käynyt kerran viikossa vaa'alla sekä mitannut muutamat ympärysmitat kehostani. Voin iloisesti kertoa, että on kulunut 11 viikkoa synnytyksestä ja olen samassa painossa kuin ennen raskauttakin.  Kaiken kaikkiaan painoni nousi raskauden aikana 16 kiloa. Alavatsa on vielä ympärysmitaltaan suuremissa lukemissa kuin ennen raskautta, mutta eiköhän tuo vatsakin vähitellen palaudu yli yhdeksän kuukauden venymisestä.


Vielä olisi viisi kiloa pudotettavaa painoa, mitkä olen onnistunut hankkimaan keskivartalooni epäterveellisten elämäntapojen seurauksena. Viiden kilon päässä olevassa painossa minulla on aidosti hyvä olla eivätkä vaatteet kiristä. Tuossa painossa painoindeksini olisi 21,5 (normaalipainossa BMI on 20-25 välillä). Tällä hetkellä painoindeksini on 23,3. Raskausaika teki myös vatsastani pullataikinaa, mikä kiinteytynee säännöllisellä harjoittelulla, mutta varsin hitaasti minun tapauksessani - vaatteilla alimmaisen vatsamakkaran saa onnekseni piiloon.

Olisi hienoa saada kehoonsa näkyvät vatsalihakset, mutta se vaatii pitkäjänteistä työtä. Muistan lukeneeni artikkelin, missä kerrottiin, että näkyvien vatsalihaksien saamisessa ruokavalio on avainasemassa - rasvaprosentin on oltava pieni, jotta lihakset erottuvat. Totta kai liikunta on tärkeää, mutta oikeanlaisella ruokavaliolla on suurempi merkitys ja liikunnalla ikään kuin viimeistellään tämä tavoite.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti